Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2009

Ποικίλες παρενοχλήσεις- λαθρομετανάστες

Εν αναμονή του νέου μεγάλου "Μπαμ"

πάρτε καμιά ποικιλία για ορεκτικό

Τον Γενάρη του 1997 ο κατάπλους στο Αιγαίο του τουρκικού ωκεανογραφικού σκάφους «Πίρι Ρέις», ιδιοκτησίας του Ινστιτούτου Θαλάσσιων Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της 9ης Σεπτεμβρίου στη Σμύρνη, έθεσε σε αυξημένη επαγρύπνηση το κέντρο επιχειρήσεων του Πολεμικού Ναυτικού. Η έξοδός του από τα στενά ήταν προγραμματισμένη και δεν έχει προβληματίσει ακόμη το υπουργείο Αμυνας. Παρ' όλα αυτά, έχει δοθεί εντολή σε όλα τα πολεμικά πλοία που πλέουν στο Αιγαίο να παρακολουθούν στενά τις κινήσεις του τουρκικού.

Τον Μάιο του 2001, μέσω του προσωπικού διαύλου των υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας, ανακόπηκε μια νέα ελληνοτουρκική κρίση. Αφορμή ήταν η αναγγελία της νέας εξόδου στο νότιο Αιγαίο και την Κύπρο για θαλάσσιες επιστημονικές έρευνες του γνωστού από τα παλιά (σ.σ. κρίση του 1987) του τουρκικού ωκεανογραφικού σκάφους «Πίρι Ρέις». Σε συνάντησή τους στη Βουδαπέστη, ο υπουργός Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου αποκόμισε την εντύπωση ότι ο Τούρκος ομόλογός του Ι. Τζεμ δεσμεύθηκε ότι το «Πίρι Ρέις» δεν θα κάνει έρευνα σε περιοχές νοτίως της Ρόδου, της Καρπάθου και του Καστελόριζου, που συμπίπτει με την περιοχή μη προσδιορισμένης ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Ο Τύπος μιλούσε για «Ωρολογιακή βόμβα, που απειλεί να τινάξει στον αέρα τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και να προκαλέσει οξύτατη κρίση, (που) ενεργοποίησε πριν από έξι ημέρες η Αγκυρα».

Τουρκική παρενόχληση πάνω από τη Λήμνο

19 Ιανουαρίου 2009, 18:46

του Μάκη Πολλάτου

Το πολιτικό αεροσκάφος της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας Aegean απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα λίγα λεπτά πριν από τις 10 το πρωί της Δευτέρας με τελικό προορισμό την Αλεξανδρούπολη.

Στις 10.16 το πρωί κι ενώ το airbus πετούσε σε ύψος 17 χιλιάδων ποδών μέσα στον αεροδιάδρομο G33 ακριβώς πάνω από την Λήμνο, οι χειριστές του φέρονται να ανέφεραν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ότι τους πλησιάζουν τουρκικά μαχητικά τύπου F-16 ή ότι το πολιτικό αεροσκάφος τους παρενοχλείται από τουρκικά μαχητικά…

Στην πραγματικότητα τα τουρκικά F-16 δεν προσέγγισαν το αεροσκάφος της Aegean εντός της ακτίνας που θεωρείται ότι σημειώνεται παρενόχληση, δηλαδή παρεμπόδιση της πτήσης του. Στις 10.16 κι ενώ το ελληνικό πολιτικό αεροσκάφος πετούσε στα 17 χιλιάδες πόδια πάνω από την Λήμνο στο FIR Αθηνών και είχε ξεκινήσει ήδη την κάθοδό του προς το αεροδρόμιο «Δημόκριτος», οι πιλότοι του airbus απέκτησαν οπτική επαφή με τα τουρκικά μαχητικά και είδαν στο σύστημα ticas (για την αποφυγή συγκρούσεων στον αέρα) τα άγνωστα ίχνη να τους πλησιάζουν. Την ώρα εκείνη (ακριβώς στις 10.16) τα τουρκικά F-16 πετούσαν σε ύψος 20.000 ποδών, βρίσκονταν δηλαδή 3.000 πόδια ψηλότερα από το airbus, εντός τουρκικού FIR. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τουρκικό radar όταν έδωσε οδηγίες στους Τούρκους πιλότους να ανέβουν ψηλότερα και η κοντινότερη απόσταση (σε ευθεία γραμμή) που καταγράφηκε μεταξύ των F-16 και του ελληνικού airbus ήταν τα 10 ναυτικά μίλια. Από τα 20.000 πόδια τα τουρκικά μαχητικά ανέβηκαν στα 27.000 όπου και βρίσκονταν τη στιγμή που εισέβαλαν στο FIR Αθηνών, ακριβώς στις 10.18.

Επί της ουσίας δηλαδή, δεν υπήρξε κανενός είδους παρενόχληση του επιβατικού αεροσκάφους. Άλλωστε δεν ενεργοποιήθηκε καν το σύστημα που (λειτουργεί αυτόματα) αποτρέπει πιθανή σύγκρουση μεταξύ αεροσκαφών που δυνητικά μπορούν να διασταυρωθούν.

Τέσσερα λεπτά μετά την είσοδό τους στο FIR Αθηνών τα τουρκικά μαχητικά αναχαιτίστηκαν από ελληνικά μαχητικά σε ύψος 23 χιλιάδων ποδών. Η παράνομη πτήση των τουρκικών F-16 στο FIR Αθηνών διήρκεσε μόλις επτά λεπτά και στις 10.25 βγήκαν από τον εναέριο χώρο ευθύνης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εξερχόμενα από την περιοχή μεταξύ της Λήμνου και της Σαμοθράκης.

Η πτήση των τουρκικών μαχητικών είναι προφανές ότι δυνητικά μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα στην πτήση του αεροσκάφους της Aegean, όμως οι εισβολείς δεν προσέγγισαν το airbus ούτε καν στην απόσταση που ενεργοποιείται αυτομάτως το σύστημα για την αποφυγή εναέριας σύγκρουσης. Επιπλέον συγκρατείται με ενδιαφέρον και το γεγονός ότι μόλις έγινε αντιληπτή η πιθανότητα διασταύρωσης των αεροσκαφών, το τουρκικό ραντάρ διέταξε τους πιλότους των μαχητικών να ανέβουν πολύ ψηλότερα από τη δεσμευμένη ζώνη πτήσης του ελληνικού airbus.

Συνολικά την Δευτέρα 16 τουρκικά αεροσκάφη πέταξαν παρανόμως στο FIR Αθηνών και τον εθνικό εναέριο χώρο, κάνοντας 3 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας και παραβιάζοντας πέντε φορές τον εθνικό εναέριο χώρο. Οκτώ τουρκικά μαχητικά ήταν οπλισμένα και σε μία περίπτωση καταγράφηκε εικονική αερομαχία μεταξύ ελληνικών και τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών.


Τουρκία-Αιγαίο-λαθρομετανάστευση: πως διαλύεται η εθνική συνοχή της χώρας μας

του Σταύρου Καρκαλέτση
ιστορικού - συγγραφέα
πολιτευτή Ευβοίας του ΛΑ.Ο.Σ.


Η λαθρομετανάστευση από την Τουρκία μέσω του Αιγαίου δεν είναι τυχαίο φαινόμενο.

Είναι τοις πάσι γνωστή η αλματώδης όσο και εξωφρενική αύξηση του αριθμού των λαθρομεταναστών που η Τουρκία προωθεί στην χώρα μας μέσω των νησιών του ανατολικού Αιγαίου. Ως ένα ακόμα «αντάλλαγμα» για την βλακώδη ελληνική στήριξη της ευρωπαικής τροχιάς της Τουρκίας, η γείτων φροντίζει να μας εφοδιάζει καθημερινά με εκατοντάδες Ασιάτες μουσουλμάνους, με το αζημίωτο φυσικά για την ίδια.

Το «δωράκι» αυτό δεν είναι φρέσκο. Εδώ και 15-20 τουλάχιστον χρόνια, η Τουρκία προωθεί συστηματικά λαθραίους από τα μικρασιατικά παράλια στα ελληνικά νησιά του ανατολικού Αιγαίου. Δεν περνάει μέρα που να μην βρεθούν σε κάποιο νησί ή βραχονησίδα 10, 20 ή και 50 μετανάστες. Η κυβέρνηση υποστηρίζει πως υφίστανται αντικειμενικές δυσκολίες στο να ελέγξει την κατάσταση. Οι εγχώριοι απολογητές της αδράνειας, επικαλούνται ότι το Αιγαίο έχει 97 κατοικημένα νησιά και εκατοντάδες μικρά νησιά και βραχονησίδες, που απέχουν από την Τουρκία ελάχιστα: από 800 μόνο μέτρα (Σάμος) έως και 8 χιλιόμετρα (Ρόδος).

Κύρια νησιά εισόδου των λαθρομεταναστών στο Αιγαίο είναι η Μυτιλήνη, η Κως, η Σάμος, η Χίος και άλλα μικρότερα, ειδικά στα Δωδεκάνησα. Οι περισσότεροι που θα μπουν, επιδιώκουν να μείνουν στην Ελλάδα, για άλλους η Ελλάδα αποτελεί πύλη εισόδου των Ασιατών και Αφρικανών λαθρομεταναστών προς την Ευρώπη.

Βάσει πηγών του Λιμενικού, αλλά και από τα στοιχεία όσων συλλαμβάνονται, οι δουλέμποροι είναι στο 90% των περιπτώσεων Τούρκοι. Σπάνια είναι και Αλβανοί, Κούρδοι, Ιρανοί και Έλληνες. Μέχρι να φθάσουν στην Τουρκία, οι λαθρομετανάστες από την νοτιοανατολική Ασία (Ινδίες, Φιλιππίνες, Μπαγκλαντές, Πακιστάν, και κυρίως Αφγανιστάν) που στην συνέχεια εμπλουτίζονται από Ιρακινούς και Κούρδους, ακολουθούν συγκεκριμένο δρομολόγιο, μέσω Πακιστάν και Ιράν. Φθάνουν στο τουρκοκρατούμενο Κουρδιστάν είτε με τα πόδια από δύσβατα μονοπάτια, είτε με παλιά λεωφορεία. Οι Τούρκοι δουλέμποροι τους παραλαμβάνουν στην πόλη Hakkari, στο τουρκοκρατούμενο πάντα Κουρδιστάν. Από εκεί, με λεωφορεία και φορτηγά τους οδηγούν από τις πόλεις Elazig και Adapazari στην Κωνσταντινούπολη και στην Σμύρνη. Στην Κωνσταντινούπολη, οι δουλέμποροι τους «στοιβάζουν» σε φθηνά ξενοδοχεία, στην συνοικία Aksaray, όπου είναι εγκατεστημένο όλο το κύκλωμα: Τουριστικά πρακτορεία που στην πραγματικότητα ασχολούνται μόνο με την προώθηση λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, γραφεία παραχαρακτών για διαβατήρια και ταυτότητες, και βεβαίως οι «πιάτσες» όσων θησαυρίζουν από την «δουλειά».

Τα τελευταία χρόνια λόγω του μεγάλου αριθμού λαθρομεταναστών, έχουν δημιουργηθεί «στρατόπεδα» συγκέντρωσης σε αρκετές πόλεις των μικρασιατικών παραλίων (Σμύρνη, Μάρμαρις, Αλικαρνασσός, Turgut Reis) με την ανοχή των τουρκικών αρχών. Όλα αυτά τα καραβάνια, εκατοντάδες εξαθλιωμένοι, περιμένουν ως και δύο μήνες για να βρεθεί το σαπιοκάραβο προς την Ελλάδα.

Τέτοιας έκτασης επιχείρηση, καθιστά βεβαιότητα το ότι οι αρχές της Τουρκίας γνωρίζουν τα πάντα και υποθάλπτουν την κατάσταση. Οι τουρκικές αρχές γνωρίζουν πολύ καλά ποιοί είναι οι δουλέμποροι, αλλά δεν συλλαμβάνουν κανέναν διότι πολύ απλά θέλουν να ξεφορτωθούν τους μετανάστες, αφού πρώτα τους απομυζήσουν. Ένα πλαστό διαβατήριο κοστίζει από 500-1.000 δολλάρια, και από αυτά 10% ως 20% παίρνει ως προμήθεια η τουρκική αστυνομία, όπως βεβαιώνει ο Halil Nebiler, συγγραφέας του έργου «Η πολιτική οικονομία της τουρκικής μαφίας». Το τουρκικό λιμενικό τους συνοδεύει από απόσταση μέχρι τα ελληνικά χωρικά ύδατα, ως προπομπός-ανιχνευτής και αφ’ ετέρου για να σιγουρευτεί ότι έφυγαν.

Οι αμοιβές των Τούρκων δουλεμπόρων ποικίλλουν αναλόγως της χώρας προέλευσης των μεταναστών. Οι τιμές αρχίζουν από 1.000 ευρώ και φθάνουν τις 3.000 το άτομο. Αν σε ένα σαπιοκάραβο μαζευτούν για την Ελλάδα 50 ή 30 λαθρομετανάστες, καταλαβαίνουμε για τι ποσά μιλάμε. Οι Toύρκοι δουλέμποροι, στις περιπτώσεις μαζικών μεταφορών χρησιμοποιούν παλιά και σάπια πλοιάρια για την μεταφορά των λαθρομεταναστών στα ελληνικά νησιά, ένα ταξίδι 5 ή 10 το πολύ μιλίων. Αν υπολογιστεί ότι το σύνηθες κόμιστρο που πληρώνουν οι λαθρομετανάστες είναι 1.500 δολάρια και σε ένα τέτοιο καρυδότσουφλο στοιβάζονται 30 ή και 50 άτομα, τότε από ένα τέτοιο ταξίδι μίας ή δύο ωρών, οι δουλέμποροι βγάζουν 45.000 ή 75.000 δολάρια αντίστοιχα.

Oι καταθέσεις Ελλήνων αξιωματικών του Λιμενικού, είναι αποκαλυπτικές, θάβονται όμως για να μην ενοχληθούν οι αντιρατσιστές, προοδευτικοί, πλασιέ της πολυφυλετικής κοινωνίας και λοιπές «δημοκρατικές» δυνάμεις. Καταθέτει σχετικά τέως λιμενάρχης μεγάλου νησιού μας: «Η διακίνησή των λαθρομεταναστών γίνεται με την βοήθεια Τούρκων λιμενικών. Τα τουρκικά περιπολικά σκάφη λειτουργούν ως ανιχνευτές των παράνομων σκαφών που μεταφέρουν λαθρομετανάστες, παραβιάζοντας σε πολλές περιπτώσεις τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Συχνά, τουρκικά αλιευτικά σκάφη λειτουργούν ως ανιχνευτές της κίνησης γύρω από ελληνικά λιμάνια, δίνοντας σήμα την κατάλληλη στιγμή στα σκάφη που μεταφέρουν λαθρομετανάστες να ξεκινήσουν την διαδρομή τους. Διεξάγουμε πόλεμο με απίστευτες διαστάσεις, η κατάσταση είναι δραματική. Άνθρωποι των τουρκικών αρχών ασφαλείας (αστυνομία, MIT) είναι αναμεμειγμένοι σε αυτή την ιστορία παρέχοντας σχετική πληροφόρηση στους δουλέμπορους».

Το καλοκαίρι του 2007 είχαμε αύξηση 130% λαθρομετανάστες στο Αιγαίο, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2006. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν απόρρητα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από τις ελληνικές αρχές ασφαλείας, σύμφωνα με τα οποία Τούρκοι αξιωματούχοι συνεργάζονται ανοιχτά με την τουρκική μαφία και τα κυκλώματα διακίνησης. Μάλιστα, πάνω σε συλληφθέντες δουλέμπορους για διακίνηση λαθρομεταναστών, έχουν βρεθεί κάρτες με τηλέφωνα και ονόματα Τούρκων κρατικών υπαλλήλων και αστυνομικών.

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, Αστυνομία και Λιμενικό συνέλαβαν το 2006 95.000 λαθρομετανάστες. Από αυτούς επαναπροωθήθηκαν ή απελάθηκαν 72.000, και παρέμειναν στην Ελλάδα 23.000 άτομα. Δηλαδή παρέμειναν και παραμένουν επ’ αόριστον, γιατί δεν μπορούσε να γίνει ούτε απέλαση, ούτε κράτηση, ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό υπάρχει εκκρεμότητα εξέτασης για χορήγηση ασύλου. Εννοείται πως οι παραπάνω αριθμοί αφορούν όσους ανακαλυφθούν και συλληφθούν, άρα κάποιες δεκάδες χιλιάδες άλλοι δεν εντοπίζονται ποτέ.

Η λαθρομετανάστευση των μουσουλμανικών πληθυσμών είναι πέραν πάσης αμφιβολίας κατευθυνόμενη. Οι λαθρομετανάστες γνωρίζουμε πως δίνουν στους δουλέμπορους 1.500, 2.000 ή και 3.000 δολάρια ο καθένας. Πού τα βρίσκουν τόσα χρήματα, αφού υποτίθεται ότι είναι πάμπτωχοι, και γιατί έρχονται εδώ; Στις πατρίδες τους, χώρες όπως το Αφγανιστάν ή την Ινδία, οι αμοιβές είναι 20 ή 30 δολάρια τον μήνα. Πως μπορούν και πληρώνουν 2 και 3.000 δολάρια για να έρθουν στην Ευρώπη, και που τα βρίσκουν; Έχει κατά κόρον γραφτεί, ότι τα χρήματα τα δίνουν σκληρές μουσουλμανικές χώρες και ισλαμικά κέντρα, κυρίως η Σαουδική Αραβία.

Η Τουρκία «αβαντάρει» την όλη κατάσταση υπολογίζοντας στα δικά της, σημαντικά κέρδη:

  • Εποικίζει αργά πλην σταθερά με μουσουλμάνους την Ελλάδα, αλλάζοντας την δημογραφία της. Έτσι, αλλοιώνεται η σύνθεση του πληθυσμού και η Ελλάδα γίνεται πολυφυλετική, δικαιώνοντας τις ιδεοληψίες των εδώ «προοδευτικών», που έχουν αναλάβει εργολαβικά την απεθνοποίηση της πατρίδας μας. Μεθοδικά χτίζεται μουσουλμανική μειονότητα σε ολόκληρη την επικράτεια, με ότι μακροπρόθεσμα αυτό συνεπάγεται.
  • Κάποιοι από τους «λαθρομετανάστες» είναι στην πραγματικότητα στρατολογημένοι πράκτορες της ΜΙΤ, που στα ελληνικά νησιά όπου αποβιβάζονται διενεργούν κατασκοπεία σε βάρος του ελληνικού στρατού. Έχουν γίνει συλλήψεις ουκ ολίγες στο παρελθόν, που και αυτές θάβονται για να μην κρυώσει η νερόβραστη σούπα της ελληνοτουρκικής «φιλίας».
  • Η Τουρκία που επιδιώκει διχοτόμηση στο Αιγαίο, τεστάρει καθημερινά τις ελληνικές αντιστάσεις και την όλη εγρήγορση, κυρίως το πόσο «γρήγορα» αντιδρούν ελληνικό ναυτικό και αεροπορία. Συχνά, όταν πλοία με μετανάστες βουλιάζουν, η Τουρκία θέτει ζήτημα έρευνας και διάσωσης από δικές της δυνάμεις, έχοντας εκχωρήσει παράνομα στον εαυτό της για τον σκοπό αυτό το μισό Αιγαίο.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, αντί να στριμώξουν στην γωνία την Άγκυρα καταγγέλοντας παντού τα επί του θέματος πεπραγμένα της, εξακολουθούν μαζοχιστικά να σέρνουν το κάρο της Τουρκίας στην Ευρώπη. Η Τουρκία δεν έχει κανέναν λόγο λοιπόν να σταματήσει να μας φιλοδωρεί με λαθρομετανάστες, αφού η χώρα μας εξακολουθεί να είναι ο χαζοφιλότιμος «πλασιέ», εννοείται αμισθί, της τουρκικής ένταξης. Το ερώτημα που διασταλτικά προκύπτει, είναι εξαιρετικά σαφές: Ως πότε θα αποδέχονται κάποιοι στην Αθήνα σιωπηλά τα παιχνίδια των Τούρκων στο Αιγαίο και αλλού; Τι λάβαμε ως αντάλλαγμα από την Τουρκία για την, τελικά παράλογη, επιμονή μας να την εντάξουμε στην ενωμένη Ευρώπη; Ως που θα πάει η πολιτική των εθνικών εκπτώσεων;

Κάπου υπάρχουν όρια. Και κόκκινες γραμμές. Ας γίνει αντιληπτό αυτό. Από όλους!

Πηγή: http://www.e-grammes.gr/article.php?id=3178

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου